ابزار رایگان وبلاگ

 

 

                          




شب چهارم: انکار ثواب گریه

مرحوم علامه بزرگوار و عالم جليل القدر شيعه محدث اهلبيت عصمت و طهارت عليهم السلام زنده كننده اسلام مرحوم علامه مجلسي رضوان اللّه تعالي عليه از بعضي از اهل وثوق از سيد علي حسيني رحمة اللّه عليه نقل فرمود:
من مجاور برقبرمولايم آقا علي بن موسي الرضا ع بودم ، چون روز عاشورا شد مردي از دوستان ما، كتاب مقتل آقا امام حسين ع را شروع كرد به خواندن تا به اين روايت رسيد كه حضرت باقر ع فرمود:
هركس در مصائب آقا سيد الشهداء اباعبداللّه الحسين ع از چشمهايش باندازه پرپشه اي اشك ريزد حق تعالي گناهان او را مي آمرزد، اگر چه بقدر كف درياباشد.

 


در آن مجلس مرد جاهلي كه مدعي علم بود حاضر بود و بعقل ناقص خود اعتقاد تمام داشت گفت گمان نكنم اين حديث صحيح باشد، زيرا چطوري مي شود كه گريه كردن بر آن حضرت اينقدر ثواب داشته باشد؟ ما با او به بحث و مجادله زيادي پرداختيم ولي او دست از ضلالت خود برنداشت و برخواست رفت چون صبح شد يك وقت ديدم او با يك اضطراب و حالتي آمد و نزد ما نشست و از ما معذرت خواست و از گفته هاي ديروز خود نادم وپشيمان بود علت را سؤ ال كرديم گفت وقتي از شما جدا شدم و شب شد به بستر رفته و خوابيدم درعالم خواب ديدم قيامت برپاشده ، و همه مردم را در يك صحرا جمع كرده اند و ترازوهاي اعمال را آويخته اند و صراط را بروي جهنم كشيده اند و ديوانهاي عمل را گشوده اند و آتش جهنم را افروخته اند و قصرهاي بهشت را بجلوه در آورده اند در آن وقت تشنگي شديدي بر من غالب شد چون نظر كردم بطرف راست خود ديدم حوض كوثر است و برلب حوض دومرد و يك زن مجلله ايستاده اند كه نور جمال ايشان صحراي محشر را روشن كرده و لباس هاي سياه پوشيده اند و ميگريند، از مردي كه نزديكم بود، پرسيدم اينها كيستند كه كنار حوض كوثر ايستاده اند؟ گفت : آقا رسول اكرم ص و آقا اميرالمؤ منين علي ع و آن زن مجلله فاطمه زهرا سلام اللّه عليها است گفتم چرا لباسهاي مشكي و سياه پوشيده اند و ميگريند؟


گفت مگر نمي داني كه امروز روز عاشورا است و روز شهادت آقا سيد الشهداء ابا عبداللّه الحسين ع است ؟ من جلو رفتم وقتي نزديك حضرت بي بي عالم فاطمه زهرا سلام اللّه عليها شدم ، گفتم اي بي بي جان اي دختر رسول اللّه تشنه ام ، آن حضرت از روي غضب بمن نظر كرد
و فرمود: تو آنكس نيستي كه فضيلت گريه كردن بر مصيبت فرزند دلبندم نورعين و ديده و چشم من شهيد مظلوم حضرت اباعبداللّه الحسين ع را انكار كردي ؟
از وحشت از خواب بيدار شدم واز گفته خود پشيمان شدم و حالا از شما معذرت ميخواهم و از تقصيرم بگذريد. (1)

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






جمعه 11 آذر 1390

|



به وبلاگ من خوش آمدید آدرس وبلاگ دیگه من:www.karb-bala.sub.ir
پست الکترونیک

پروفایل مدیر وبلاگ


سفر مجازي به بارگاه علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع)
کربلایی جواد مقدم شب عاشورا محرم ۹۱ – بین الحرمین تهران
کربلایی جواد مقدم-جلسه هفتگی ۹۱/۰۳/۳۱
کربلایی جواد مقدم شب دوم فاطمیه اول ۱۳۹۱ لواءالزینب قم
مداحی / حاج مهدی اکبری / سال 1390 / گلچین محرم 1390
کربلایی جواد مقدم-جلسه هفتگی ۹۰/۱۲/۱۰
کربلایی جواد مقدم-جلسه هفتگی ۹۰/۱۱/۲۶
کربلایی جواد مقدم شب ۳۰ صفر بین الحرمین
کربلایی جواد مقدم شام ۳۰ صفر بین الحرمین
سید علی مومنی روز ششم محرم 90
حاج محمود کریمی (تصویری) - شب ششم محرم 1390 ( مسجد الهادی (ع) ) - مخصوص اعضا
حاج عبدالرضا هلالی - شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی(ع)
کربلایی جواد مقدم- شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی(ع)-فقط مخصوص اعضا
کربلایی جواد مقدم ویژه نامه شهادت امام حسن(ع)
اربعین : روایت درد های زینب (س)
مداحی / حاج عبدالرضا هلالی / سال 1390 / شب تاسوعا 1390 DVDRip
مداحی / حاج حسین سیب سرخی / سال 1390 / شهادت حضرت رقیه (س) 1390 ( انصار الحسین (ع) خوانسار )
دانلود مداحی کربلایی جواد مقدم شهادت حضرت رقیه(س) ۹۰
دانلود مداحی کربلایی جواد مقدم سیاه پوشان محرم ۹۰ همدان
دانلود مداحی کربلایی جواد مقدم شام غریبان و شب دوازدهم محرم ۹۰

 

ویژه نامه ولادت امام رضا(ع) کربلایی جواد مقدم (1)  

 

 

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود مداحی ::soog:: و آدرس soog.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پایگاه جامع عاشورا
قالبهای مذهبی وبلاگ
اس اس تهران

 

 

 

کربلایی جواد مقدم
حسین سیب سرخی
حاج عبدالرضا هلالی
سید مجید بنی فاطمه
سید علی مومنی
حاج مهدی اکبری
کربلایی نریمان پناهی
کربلایی سید جواد ذاکر طباطبایی(ره)
روح الله بهمنی
مهدی مختاری
محسن صائمی
سایر مداحان
نرم افزار اسلامی موبایل
حاج منصور ارضی
مقالات
حاج محمود کریمی

 

basilisk

 

RSS 2.0

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 339
بازدید کل : 61171
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1